Stimuleer je verkoop
Je wil je hoeveverkoop goed laten draaien. Recht van bij de boer helpt je daarbij. Deze pagina bevat alle bouwstenen voor succes en groei van een lokale onderneming als de jouwe. Van het bedenken van een sterke strategie tot het organiseren van een opendeurdag, voor elk stap naar een goed boerende hoeveverkoop vind je een handleiding, tips en voorbeelden.
Onder het luikje Lokale marketing zit de eerste stap. Het is een oefening om te ontdekken waar je al goed in bent en wat er nog nodig is om te blijven groeien. Onder de andere luiken vind je praktische handleidingen, inspiratie en promotiemateriaal.
Klaar om de verkoop op te drijven? Maak een onweerstaanbare folder, trek nieuwe klanten aan en ontdek hieronder alle mogelijkheden van lokale marketing.
Lokale marketing op maat
De consument van vandaag is op zoek naar authentieke producten met een verhaal, en naar persoonlijk contact met de producent. Die consument wordt echter ook steeds veeleisender, de concurrentie wordt sterker en de markt is voortdurend in beweging.Je verkooppunt wordt een onderneming met nood aan marketing op lokaal niveau. Elk verkooppunt in de korte keten vergt zijn eigen aanpak.
"Goed geboerd" vertrekt vanuit jouw zaak. Je legt je eigen zaak op de rooster en krijgt concrete tips, op maat van je verkooppunt. Resultaat? Je haalt meer uit je bestaande klanten, je trekt nieuwe klanten aan, je gaat gerichter werken en je laat de kassa vaker en/of hoger tikken. Geen dure marketingtermen, wel concrete tips om je plaats binnen de markt te verdedigen. Omdat jouw vakmanschap het waard is!
Je kan het programma thuis op je eigen tempo stap voor stap doornemen, op het moment dat je het beste past. Reken ongeveer drie maanden om het volledige traject te doorlopen.
Goed GeboerdDoel
Het doel van Lokale Marketing is uiteindelijk je omzet of verkoop te stimuleren. Dit kan door enerzijds het stimuleren van het aantal verkopen en anderzijds de gemiddelde verkoop te verhogen. Het aantal verkopen kan je verhogen door het aantal klanten te verhogen of de aankoopfrequentie te verhogen. Je kan ook proberen je klanten meer producten per bezoek te laten kopen door je productassortiment te optimaliseren of je prijs aan te passen.
Maak je klanten trouwer
Het is belangrijk dat je je bestaande klanten in de watten legt. Het kost immers minder moeite (en geld) om bestaande klanten tevreden te houden, dan nieuwe klanten te overtuigen je product te kopen.
Onze tipsKlanten komen vaker langs
Om het aantal verkopen op te drijven, kan je er ook voor zorgen dat de klantenfrequentie wordt opgedreven. Aan de hand van enkele handige tips tonen we je hoe je je klanten vaker kan laten langskomen.
Onze tipsMeer verkopen per bezoek
Naast het stimuleren van het totaal aantal verkopen door klanten aan te trekken, trouwer te maken of meer te laten langs komen, kan je ook de verkoop per bezoek opdrijven. Dit kan door je productassortiment te optimaliseren en dit uit te spelen, maar ook door prijs- of productpromoties.
Onze tips