Stimuleer je verkoop

Je wil je hoeveverkoop goed laten draaien. Recht van bij de boer helpt je daarbij. Deze pagina bevat alle bouwstenen voor succes en groei van een lokale onderneming als de jouwe. Van het bedenken van een sterke strategie tot het organiseren van een opendeurdag, voor elk stap naar een goed boerende hoeveverkoop vind je een handleiding, tips en voorbeelden.

Onder het luikje Lokale marketing zit de eerste stap. Het is een oefening om te ontdekken waar je al goed in bent en wat er nog nodig is om te blijven groeien. Onder de andere luiken vind je praktische handleidingen, inspiratie en promotiemateriaal.

Klaar om de verkoop op te drijven? Maak een onweerstaanbare folder, trek nieuwe klanten aan en ontdek hieronder alle mogelijkheden van lokale marketing.

Lokale producten met een strik

Door je producten als cadeau aan te bieden, zet je je zaak op een creatieve manier extra in de kijker. Nieuwe klanten leren je zaak kennen, feestperiodes krijgen een leuke invulling …: het zijn maar een paar voordelen die cadeaubonnen je kunnen bieden. Wij hebben alvast een paar vuistregels op een rij gezet om het echt succesvol te maken. Vergeet ook niet dat je als licentiehouder recht van bij de boer een pakketje met cadeaubonnen en enveloppen kan bestellen!

Vuistregels

Bespeel de pers voor lokaal succes

Communicatie en promotie zijn belangrijk, dat weet iedere zaakvoerder. Een website, een folder of een affiche komen dan traditioneel in het vizier, maar heb je al eens gedacht aan een persbericht? Het is eenvoudig om te maken en je bereikt er je ganse doelgroep mee. Bovendien is een bericht in de lokale pers bijzonder krachtig. De moeite om mee aan de slag te gaan

Aan de slag

3 Facebookposts die je klanten doen reageren

Bij sociale media als Facebook gaat het in de eerste plaats om de interactie. Het liken, delen of reageren daar is het hem allemaal om te doen. Daarom ook dat het zo een interessant middel is voor bedrijven, want de interactie zorgt voor een stevige band tussen de klant en jouw zaak. Maar hoe krijg je mensen zo ver om te reageren? Deze 3 types posts smeken om interactie. Hier gaan we!

3 types facebookposts

GfK-cijfers 2016 - Omzet in het hoevekanaal

In opdracht van VLAM volgt GfK Belgium het aankoopgedrag voor thuisverbruik bij 5000 Belgische gezinnen. Voor Korte Keten worden vooral de kanalen "Hoeve" en "Boerenmarkten" opgevolgd. We geven je alvast de resultaten van de omzet in het hoevekanaal in 2016.

Resultaten

Promotie website www.rechtvanbijdeboer.be

We geven je graag een overzicht van de inspanningen die we doen om de website www.rechtvanbijdeboer.be bekend te maken naar het brede publiek. Bannering, SEA en storytelling.

Overzicht

Tips voor een rondleiding op kindermaat

Komt er binnenkort een klasje op bezoek? Alvast enkele tips en algemene richtlijnen om rekening mee te houden.

 

 

Tips

Do's en don'ts voor het maken van een goede folder

Het wordt al wat kouder en de weken vliegen voorbij. Zo meteen is het al weer tijd om de kerstversiering uit de doos te halen. Dit is meteen het startsein voor de bakker om zich voor te bereiden op de feestperiode. Een goed moment dus om je klanten te informeren over al het lekkers dat ze bij jou kunnen kopen.
Ideaal hiervoor is een folder met je specialiteiten voor Kerst en Nieuw. Maar, een goede folder is meer dan gewoon enkele foto’s voorzien van tekst.

Tips

Hoe maak je een Facebookpagina aan?

Wil je graag starten met een Facebookpagina, maar geen idee hoe er aan te beginnen? Wij geven je alvast een paar tips.

Meer info >

Waarom een facebookpagina?

We geven je enkele goede redenen om een Facebookpagina op te starten.

Goede redenen >

5 tips voor een geslaagde beursdeelname

Een aantrekkelijke stand op een goedgekozen beurs kan een korte-keten-bedrijf helpen met het verbeteren van de verkoop en imago. Maar meestal hangt er wel een prijskaartje aan een beursdeelname, dus is het belangrijk dat het rendeert. Een goede voorbereiding is een must. We geven alvast enkele tips.

 

5 tips